התייעלות אנרגטית בכל מגזר היא צעד מבורך. זהו צעד נכון כלכלית וחשוב מבחינה סביבתית. אבל הפעם אנו רוצים להדגיש את ההתייעלות האנרגית במגזר התעשייתי. במגזר זה להתייעלות יש ערך עצום על רקע העובדה שזהו המגזר הכי בזבזני בשימוש באנרגיה. מעל רבה מהאנרגיה בארץ משרתת את המגזר הזה. וכעת, אולי לא נוכל להוביל למפעל שפועל בלי שימוש בחשמל או בדלק כזה או אחר, אבל נוכל בהחלט להראות את להוביל התייעלות אמיתית, נכונה, מוצלחת וברת קיימא. ואולי זה ברור לכם מאליו, אבל נרצה להדגיש: סעיף הוצאות האנרגיה מאוד משמעותי במאזן. כשתקטינו את ההוצאות ותחסכו אנרגיה, הרווח הנקי של כל בעל מפעל, של כל תעשיין ושל בעל עסק יצרני יעלה באופן משמעותי.

חדשו את המנועים בקווי הייצור ובמיכון

בתעשייה, קל מדי להתעלם ממנועים חשמליים שכן הם לא מזהמים באופן ישיר, הם פחות מרעישים ולא צריך לתדלק אותם. אבל ממש כפי שמנוע בעירה חשמלית חדש יהיה יעיל וחסכוני בהרבה, כך גם המנועים החשמליים של הדור האחרון. שאלו את עצמכם, מתי קניתם את המנועים החשמליים שמפעילים את קווי הייצור או את המיכון שלכם. זה הזמן לבחון מה התחדש בתחום זה ולשים לב לפרמטרים כמו נצילות לעומת בזבזנות.

חדשו את מערכת מיזוג האוויר

גם מערכת מיזוג האוויר הישנות נחשבות לבזבזניות ולא יעילות. אך לא רק המזגנים, כאלה או אחרים, חשוב לחדש. לא פחות חשוב מכך, לחדש ולעדכן את מערכות הקירור של המיכון והציוד שמתחמם. החליפו צ’ילרים מיושנים בחדשים, היעזרו ביועצי מיזוג לעסקים. הטמפרטורה אצלכם תהיה נעימה וטובה, קירור המכונות יהיה יעיל להפליא ותמשיכו לחסוך הרבה כסף, בכל חודש בחודשו.

הופכים את החום התעשייתי למקור אנרגיה

בתעשייה, המפעלים פולטים חום, הרבה חום. מערכת שפולטות חום תוך כדי ייצור בעצם פועלות בצורה מאוד בזבזנית. כל חום הוא בעצם אנרגיית ייצור שהולכת לאיבוד. כדי להתמודד עם הבעיה באופן יעיל ניתן להיעזר באמצעים כגון מחליפי חום. הם קולטים את החום והופכים אותו לאנרגיה שמשמשת אתכם ולא הולכת לאיבוד.

נצלו נכון תעריפים משתנים

תעריפי חברת החשמל משתנים לאורך היממה על פי מאפייני היצע וביקוש. רבים בתעשייה פועלים בכל הקיטור דווקא בשעות השיא. חשיבה מחודשת יכולה להסיט חלק מהפעילות לשעות השפל. אלה השעות שבהן עלויות החשמל והאנרגיה צונחות.

התקנת מערכת סולאריות

עוד אין לכם מערכת סולארית?
התייעצו עם מומחה לאנרגיה סולארית לגבי התקנה פנלים בנקודות מתאימות. מפעלים רבים כבר התקינו על הגג, מעל המוסך, מעל מחסנים לוגיסטיים ובמקומות אחרים, פנלים שמייצרים חשמל. התייעלות אנרגטית יכולה להגיע משני כיוונים. האחד – תוכלו להשתמש בחשמל שאותו אתם מייצרים. השני – עודפי חשמל אפשר להזרים לחברת החשמל, בתשלום או לצורך אגירה לשימושכם בשעות הלילה, בחורף או בימים מעוננים.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest