בבתי עסק רבים נעשה שימוש בציוד המיועד לשינוע של סחורות. ציוד השינוע משמש מפעלים, בתי חרושת גדולים, אזורי העמסה, מרכזי מזון ומתחמים לוגיסטיים שונים. כל השינוע מסייעים לנו בביצוע פעולות שלאדם היו לוקחות זמן רב או שכלל לא היה יכול לבצעם. החשיבות שלהם עבור העסקים שלנו ברורה.

עם זאת, בעת שימוש באביזרי שינוע אנחנו יכולים להיות חשופים לסכנות לא מעטות. העובדה שאביזרי השינוע מרימים את משטחי הפלסטיק או רפסודות עץ לגובה רב מהווה סיכון לעובדים למטה ומצריכה לנקוט במשנה זהירות בעת עבודה של שינוע והרמה. פועלים רבים קפחו את חייהם עקב חוסר זהירות, ואנחנו כאם כדי לעזור לכם למנוע את התאונה הבאה. הנה כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לדאוג לשינוע בטוח בעסק שלכם:

 

בדיקה של כלים – לפני כל תחילת עבודה יש לבדוק שכל הכלים השייכים לביצוע השינוע תקינים. הדר כולל את התקינות המכנית של כלי ההובלה, התקינות של מערכות ההרמה השונות ובקרה תכופה על איכות המשטחים, הן משטחי פלסטיק והן משטחי העץ.

מומלץ לבצע אחת לתקופה בדיקה מעמיקה של כל הכלים. הדבר יועיל לכם הם במניעת תקלות מבעוד מועד והן בהבטחת שלומם של כל העוסקים במלאכת השינוע. הכלים הללו עומדים בעומסים כבדים וחשוב לבצע בהם את בדיקות התקינות הללו. גם את המשטחים מומלץ מאוד לבדוק אחת לתקופה כדי לוודא שהם תקינים לעבודה.

 

רישוי – הובלה של כלי שינוע מצריכה רישיונות מיוחדים. לעיתים בתוך מפעל יש נטייה לזלזל בחוקי הרישוי ולאפשר לעובדים שאינם מוסמכים לעשות שימוש בכלי השינוע. הדבר מהווה עבירה על החוק ובנוסף מנסכן באופן חמור את העובדים שלכם. אל תתנו לעובד שלא מוסמך לעשות שימוש בכלי.

אמצעי מיגון – הקפידו על אמצעי מיגון איכותיים לטובת העובדים שלכם. אמצעי מיגון כוללים קסדות, כפפות, וחליפות הגנה במקרה הצורך. לא תמיד אמצעי המיגון הם הדבר הנוח ביותר לעבודה אך הם אמצעי מציל חיים, אל תוותרו עליהם.

 

אחסון – אחסנו את כלי השינוע במקום בטוח שבו הם שמורים מנזק. הדבר נכון הן לכלי ההובלה שצריכים להיות במקום שבו הם חונים בצורה מסודרת, כדי שבפעם הבאה שתעשו בהם שימוש תוכלו להיות בטוחים שהם לא ניזוקו.

אחסון של משטחים הוא חשוב במיוחד שכן מזג אוויר קיצוני לסוגיו יכול לפגוע במשטחים בצורה שגורמת לכך שיהיה מסוכן לעבוד אתם. ודאו שאחסון המשטחים נעשה בשטח סטרילי, שבו אין חשש שהם יפגעו.

 

נהיגה – הקפידו עם העובדים על ציות לכללי הנהיגה. על אף שמדובר בסביבה ביתית ויש תחושה שכללי הנהיגה לא צריכים לחול בבית, חשוב ביותר להקפיד עליהם דווקא פה. העובדים שהולכים ברגל לא תמיד מודעים לעובדה שהם נמצאים בסביבה שבה פועלים כלי רכב, וכלן הנהגים חייבים לקחת אחריות למניעת תאונה.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest