אין ספק שבשנים האחרונות, יש המון התפתחויות בתחום המדפסות. אנחנו זוכים להכיר המון מכשירים חדשים שהם יעילים ומועילים ומשמשים את כולנו לשימושים פרטיים, עסקיים ומסחריים. איזה סוגים של מדפסות יש כיום? איך הן פועלות? ומהם החידושים האחרונים שיש בתחום?
מוכנים? אנחנו מתחילים!

מה תעדיפו?

בחנויות, תוכלו למצוא מדפסות הזרקת דיו ומדפסת לייזר. הסוג הראשון עובד באמצעות מחסניות דיו המחולקות לצבעים שונים. ראש ההדפסה עובר על פני הדף וכך הוא נצבע. למדפסות הללו יש יתרונות וגם חסרונות. היתרונות הם, תפעול קל, גודל קומפקטי, איכות הדפסה גבוהה ומחיר המדפסת שהינו זול יחסית (ניתן למצוא מדפסות הזרקת דיו ממחירים של 200 ש”ח בלבד). החסרונות הם, העלות של ראשי הדיו שהינה גבוהה ביחס לעלות המדפסת עצמה, תחזוקת ראשי הדיו (מה שגורם לבזבוז של דיו נוסף) וכו’.

הסוג השני של המדפסות, מדפסות לייזר, עובד באמצעות טכניקה המבוססת על מטענים חשמליים. אותם מטענים עוברים ישירות מהטונר של המדפסת אל דף הנייר. הדבר מבוצעת באמצעות לייזר או LED. גם למדפסת לייזר, בדומה למדפסת הזרקת דיו, יש יתרונות וחסרונות. נתחיל מהיתרונות, אפשר לבצע הדפסות בהיקף גדול, המדפסות קלות לתפעול ונוחות לשימוש, הטונר מספיק לכמות גדולה של הדפסות וכו’. יש חסרון אחד משמעותי ובולט והוא שבמידה ורוצים שההדפסה תהיה צבעונית, יש צורך לרכוש מדפסת לייזר צבעונית ואז העלות של המדפסת הופכת לגבוהה יותר בהשוואה למדפסת לייזר רגילה.

הדור הבא של המדפסות

כיום, אפשר לראות שיש סוג חדש של מדפסות והוא מדפסות תלת מימד. באמצעות שימוש בתוכנה ייעודית, אפשר לבנות כל מיני מודלים ולהדפיס אותם. נכון להיום, המדפסות הללו מאוד יקרות וכמו כן גם תהליך ההדפסה. ניתן לראות את המדפסות הללו בחברות ובמפעלים. הן משמשות סקטורים שונים כמו, תעשייה, רפואה ודנטל, הנדסה ואדריכלות ועוד. אין ספק שבעוד מספר שנים, גם המשתמש הביתי יוכל לרכוש מדפסת תלת מימד ולהשתמש בה לצורך הדפסת אובייקטים וכמו כן כלים שאפשר לייצר באופן עצמאי.

מאיפה מומלץ לרכוש מדפסות?

כדאי לרכוש מדפסות מחנויות שתחום התמחותן הוא פתרונות הדפסה דיגיטליים. בדקו האם יש המלצות על החנות, מהו הדירוג שלה, מה אומרים הלקוחות וכו’. את כל המידע הזה אפשר למצוא ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט של החנות וכמובן בגוגל. יש גם להתייעץ עם הצוות המקצועי לגבי המדפסת המתאימה לכם – האם זו תהיה מדפסת הזרקת דיו או אולי מדפסת לייזר. לאחר מכן, ערכו השוואת מחירים בין הדגמים השונים שהוצעו לכם. את המדפסת תוכלו לרכוש בחנות אינטרנטית או שתוכלו להגיע פיזית לחנות. שיהיה בהצלחה!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest