יעילות אנרגטית של עמדת טעינה לרכב חשמלי

עוברים לרכב חשמלי ושוקלים להתקין עמדת טעינה מיוחדת לרכב חשמלי? הנה כמה עצות שיוכיחו לכם מהי היעילות האנרגטית של עמדת טעינה לרכב חשמלי ומדוע כדאי להחזיק בה.

מדוע כדאי להשתמש ברכב חשמלי?

כלי רכב חשמליים פחות מזהמים מכלי רכב במבוססים על דלק והם נחשבים לחסכוניים הרבה יותר. אולם, מי שרוצה לעבור לרכב חשמלי מוטרד לא פעם מנושא התשתיות. אם אתם מחזיקים ברכב חשמלי, אתם חייבים להחזיק בעמד טעינה מתאימה שתוכל להטעין באופן חשמלי את המכונית כך שתוכל לצאת לדרך.

איך ניתן להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי?

החזקת רכב חשמלי קלה יותר עבור מי שמחזיק בבית פרטי ויכול להתקין בקלות עמדות טעינה בסמוך לביתו. כל מה שדרוש הוא להזמין סוקר של אחת החברות הפועלות בתחום ולהעביר תשתיות חשמל מלוח החשמל הביתי למיקום החניה. עם זאת עמדות טעינה עלולות לאתגר את אלו שלא גרים בבית פרטי ובכל זאת מעוניינים להחזיק במכונית חשמלית.

אחד הפתרונות למצב זה הוא התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי במבני עסוקה ומשרדים שיוכלו לשרת את עובדיהם. כמו כן, קיימות רשתות טעינה ציבוריות בחניונים, תחנות דלק וקניונים. 

איך ניתן להתקין עמדות טעינה בבניינים משותפים בעלי חניון צמוד?

אחד הפתרונות היעילים ביותר לבעיה הוא חיבור ללוח הפרטי בדירה אך הפתרון הזה רלוונטי יותר לדירות הממוקמות בקומות הראשונות. כפי שניתן לראות באתר EV Energy פתרון ריאלי יותר הוא לנסות להתחבר ללוח הראשי והמשותף של הבניין. אלמוג קינן שחקר את הנושא מוסר שלצורך כך, חשוב להגיע להסדר מול ועד הבית או חברת הניהול של הבניין כדי שיהיה ניתן לקבוע בוודאות כמה חשמל צורכת עמדת הטעינה. חלופה נוספת שקיימת בשוק היא עמדת טעינה מנטרת או שקע טעינה הנמדד באמצעות מונה חשמל נפרד.

מהי עלות הקמת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

המחיר עבור התקנת עמדת טעינה עומד על בין 2,500 ל- 4,000 ₪. כל זה תלוי בשאלה האם מדובר בעמדה חד פאזי או תלת פאזית וכמה העמדה “חכמה” מבחינת ניהול העומס ותיזמון מראש. עם זאת, העלות של התקנה סטנדרטית שאינה דורשת חפירה ונמצאת במרחק סביר עולה בין 1,500 ל- 2,000 ₪.

סיכום,

השיטה הפשוטה ביותר היא לחבר את המכונית לשקע חשמל בקרבת מקום החניה. כך הרכב יוכל להיטען במהלך הלילה עד הבוקר כשהוא מוכן ליציאה לדרך. כיום יותר בעייתי להטעין את הרכב במהלך הנסיעה לאור מחסור בתחנות טעינה בדרך. אלמוג קינן מאתר EV Energy אומר שלדעתו בעתיד צפויים לפרוס תשתיות שיכללו תחנות טעינה לאורך כל הדרך. לשם כך, מומלץ להתקין עמדת הטעינה לרכב חשמלי בכדי לאפשר הטענה מובטחת של הרכב. בכך תוכלו לחסוך אנרגיה ולשמור על יעילות שתתאפשר באמצעות נסיעה במכונית חשמלית. כל אלו יסייעו לכם לחסוך באנרגיה, בדלק ולשמור על סביבה בריאה ונקייה יותר בכדור הארץ שלנו.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest