עולם ההדפסות בתלת מימד הוא עולם יחסית חדש אך יש בו כבר הרבה חידושים ומהרבה שהוא נהגה הוא לא מפסיק להתפתח. כיום אפשר לראות את ההדפסות האלה בתחומים רבים מתחומי החיים ובעזרתן אפשר לפתח עוד ועוד תחומים אחרים שמשיקים לעולם התעשייה או אפילו רחוקים ממנו. כיום אפשר לראות את התוצרים התלת מימדיים של ההדפסות בשימוש רב ונרחב כמו עולם העיצוב והאדריכלות, התעשייה, המדע ואפילו הרפואה. התוצרים של ההדפסות משמשים בעצם כדגמים מוקטנים של מתקנים, מבנים או חפצים גדולים יותר וכאשר הם קטנים ונבחנים תחת קנה מידה מדוד וידוע – אפשר לבצע סימולציות שונות או לבחון היכנות של תהליכים ומוצרים לפני שמקבלים את ההחלטה לצאת איתם לייצור המוני.

 

הקשר ההדוק בין הדפסות תלת מימד לבין התעשייה

בעולם התעשייה עסוקים ללא הפסקה במחשבות פיתוח תהליכים, מתקנים או מוצרים חדשים. ייעול של תהליכים ארוכים, חסכון בכסף ובזמן וכמובן עמידה בדרישות הגבוהות של הטכנולוגיה העכשווית שהיא בעצמה מתפתחת ללא הפסקה. להדפיס בתלת מימד זה כבר לא רצון, נכונות או מותרות בעולם התעשייה אלא צורך מהותי שבזכותו אפשר להתקדם רבות. אם יש רצון או צורך, למשל, בבניית מתקן חדש לתהליך תעשייתי – מתקן שיכול לבצע תהליכים מהר יותר או בצורה זולה יותר ממה שמוכר כיום, הרי שצריך קודם כל לנסות אותו ולוודא שאכן מושג החסכון הרצוי. לשם כך אפשר להדפיס בתלת מימד את המתקנים הדרושים בקנה מידה קטן יותר ולבצע סימולציות וניסיונות לפני שמחליטים שאכן מדובר בדרך חדשה וכדאית לצאת אליה.

 

הדפסות תלת מימד ותחומים אחרים

כך הדבר עובד גם כאשר נבחנת לעומק דרך אחרת לטיפול רפואי או פרוצדורה, שימוש בשתל מסוים או בחינת עמידות של מכשיר שעומד לקחת חלק בתהליך ההחלמה או הריפוי. מתחילים מהדפסה בתלת מימד בקטן, בודקים עמידות, בוחנים את המידות או הגודל או את ההשתלבות של התוצר כחלק מתהליך שלם שכולל עוד כמה וכמה מתקנים, מוצרים או מבנים. לאחר שנבחנים כל הפרמטרים הדרושים והחשובים יכולים מקבלי ההחלטות להבין האם כדאי להמשיך באותו תהליך פיתוח או שמא הם מגלים דווקא ממצאים אחרים שלא תומכים בהמשך הפיתוח.

 

העתיד ממתין בהדפסות תלת מימדיות

אין ספק שכיום כבר ידוע שהרבה מהעתיד הנסתר מהעין חבוי באפשרויות של ההדפסות התלת מימדיות ובתוצרים המתקדמים שיכולים לשפוך אור על הרבה מאד תהליכים ונושאים גם בתעשייה וגם בשלל נושאים או תחומי עניין אחרים. אט אט אפשר יהיה לראות עוד יישומים של הדפסות תלת מימדיות וגם השינוי שההדפסות האלה יביאו איתן יהיה גלוי לעין וידוע לכל. מסיבות אלה אפשר כבר עכשיו לראות בהרבה מקומות את המדפסות התלת מימדיות ואת המאמץ שיש סביב בחינות שונות שלהן.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest