ניידות באזור תעשייה בעזרת רכב תפעולי

רכב תפעולי יכול לשדרג את הפעילות באזורי תעשייה ולוגיסטיקה ולשנע את העובדים ממקום למקום במרחב. נבחרת הרכבים התפעוליים כוללת דגמים משוכללים ומתקדמים שמתאימים לאתרי בנייה, מחסנים, שטחים חקלאיים וכל שצריך זה לבחור את הרכב התפעולי הנכון לפי הצרכים והתקציב. 

מהם היתרונות של רכבים תפעוליים?


רכב תפעולי מאפשרת ניידות מקסימלית ובשל הקומפקטיות שלו הוא שימושי לאתרים שונים וגם למתחמים צפופים ועמוסים. הניידות שניתנת לעובד הודות לרכב החשמלי מאפשרת לו את טווח התמרון הדרוש להגיע ממקום למקום ולהוביל ציוד בנוחות ולחסוך זמן בין אם בעבודת העמס מטען, העברה ממקום למקום או בפעילות הפיקוח.
הובלת מטען היא חלק בלתי נפרד מהיתרונות של רכב תפעולי לשטח היות והרכבים מספקים אזורי מטען אחוריים מרווח וכוח לשאת ציוד. מהבחינה התפעולית, מדובר באמצעי תחבורה חסכוני וגם בטיחותי.

כיצד לבחור את הסוג והדגם הנכון?


בבחירת רכב תפעולי יש לשים לב האם מדובר ברכב חשמלי או בנזין. כמו כן, יש לברר מה  הגודל וטווח המהירות, סוג המנוע, שלדה חזקה (למשל מאלומיניום) ותוספות שעושות הבדל כמו שעון מצבר, גגון עבור הספסל הקדמי, חלון קדמי מתקפל, בקר אלקטרוני ותאורה קדמית ואחורית, זמזם אחורי לבטיחות מקסימלית.
רכב תפעולי חשמלי נחשב ידידותי לסביבה ושקט יחסית כאשר החולשות שלו טמונות במשך ההטענה והקושי לתפקד בתנאי שטח מאתגרים. רכבים תפעוליים על בסיס בנזין לא זקוקים להטענה והם יכולים להפגין בביצועים של כוח ומהירות גם בתנאים מאתגרים יותר לנסיעה. עם זאת, הם רועשים יותר ורוב דורשים יותר תחזוקה לאורך זמן ופולטים מזהמים. הכל תלוי בצרכים שלכם ומה הכי חשוב לכם וביכולות לתפעל ולהחזיק את הרכב בשטח.
ניתן לרכוש גם רכבים אלה מסוג יד שנייה ולחסוך בעלות הראשונית אך יתכן שיהיה צורך להשקיע יותר בתחזוקה ובכל מקרה חשוב לרכוש ממקור אמין ולוודא שמדובר ברכב במצב טוב. ניתן למצוא מידע נוסף אצל אלמוג קינן מאתר גולף מוטורס.
אפשר לקחת את האוטו לנסיעת מבחן ולבחון את המהירות, הביצועים, האם חלילה יש דליפות ולבצע מחקר שוק על הדגם המבוקש. בכל בחירה בדגם חדש או יד 2 כדאי לבדוק אם הישיבה נוחה (ישנם רכבים עם מושבים אורטופדיים), מספר המושבים, מה גודל הקיבולת (בליטרים), איכות הצמיגים, גג עם תעלת ניקוז למים ועוד. 

מי יכול לנהוג ברכב תפעולי ועל מה להקפיד בנהיגה?


רכב המיועד למשימות תפעול מוגבל במהירות ולא ניתן לצאת אתו מחוץ לאזורים המותרים ונסיעה בו ללא רישיון נהיגה היא עבירה על החוק. מי שיכול לנהוג ברכב מסוג זה הוא רק מי שהוכשר לכך. על פי תקנות התעבורה, בידי נוהג או מפעיל הרכב התפעולי רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב הנהוג או המופעל על ידו או היתר לנהיגתו שניתן מאת המפקח על רכב תפעולי ולגבי הרכב התפעולי ניתנה תעודת ביטוח בהתאם לפקודת ביטוח רכב מנועי (נוסח חדש), התש”ל-1970. כמו כן, בנשיאת רישיון נהיגה תקף מדרגה B והלאה ובצמוד לרישיון הנהיגה ברכב תפעולי.
יש לשים לב לסיווג ולהגדרה של אזור רכב תפעולי – אזור שבו מופעל הרכב ואשר בכניסה אליו וביציאה ממנו הוצב תמרור ייעודי המציין כניסה לאזור של רכב מסוג זה.
כמו בכל נהיגה, גם בנהיגה ברכב זה יש לתת זכות קדימה להולכי רגל, להימנע מחסימת דרכי גישה או חנייה שעשויה להפריע לתנועת הולכי רגל, להקפיד על שליפת המפתח ממתג ההנעה בכל עזיבה את הרכב ולהימנע מהובלת מטען במשקל העולה על המותג לרכב זה וגם לא להובילו על הגג של הרכב. 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest