שולחנות מתכווננים חשמליים לבעלי מקצוע מתחום התעשייה

שולחנות מתכווננים הפכו מאוד פופולאריים בשני האחרונות, עקב הבנת החשיבות של עמדות עבודה ארגונומיות אצל בעלי עסקים שונים. כשמדובר בעובדים של העולם התעשייתי, אנחנו יודעים שמרבית העבודה מבוצעת בעמידה ולכן השולחן חייב להיות כזה שמאפשר כיוונון,  כדי להגיע למירב הנוחות בעבודה מהסוג הזה. אז אם שקלתם לרכוש עמדות עבודה ארגונומיות לעובדים שלכם, הנה כל הסיבות למה כדאי לכם לעשות זאת ואיך זה ישתלם לכם.

 

למה עמדות ארגונומיות?

עמדות עבודה ארגונומיות ובמיוחד שולחנות עבודה מתכווננים, הוכחו כמשפיעים באופן ישיר על דרכי העבודה ומשפרים את הביצועים של העובדים. השולחנות הללו כל כך נוחים, שהם חוסכים לכם את הכאב ראש מצד העובדים, שלא מפסיקים לקטר שעמדת העבודה לא מספקת אותם, או לא נוחה להם. בצורה הזאת כל אחד מהעובדים יכול להתאים את עמדת העבודה לגובה העבודה שנוח לו, בזמן שהוא נמצא בעמדה.

כאשר מדובר בעובדים מהתעשייה שעובדים בעמידה, אז על פי כמה הם צריכים שולחן מתכוונן, כדי שכל אחד בהתאם לגובה שלו, יוכל לעבוד עם דברים בגובה העיניים. בנוסף היום קיימים שולחנות עבודה מתכווננים חשמליים, שנותנים המון יתרונות מעבר לכך שהם מהווים עמדת עבודה ארגונומית.

 

שומר על הבריאות

עובדים מהתעשייה לא בהכרח חייבים להיות עובדים שנמצאים בעמידה ממושכת. ישנם עובדים שהעבודה שלהם היא דייקנית וממושכת, וצריכים לעשות אותה בישיבה ובעזרת אלמנטים שונים כמו זכוכית מגדלת ועוד. עבודות מהסוג הזה בעיקר ניתן לראות בתעשיות האלקטרוניקה השונות, כאשר העובדים מבצעים עבודות הלחמה וריתוך קטנות במיוחד. לכן עבודה מהסוג הזה דורשת ישיבה ממושכת, שיכולה לפגוע בבריאות הגב והצוואר של העובדים, אם השולחן לא ממוקם בצורה נוחה מספיק.

שולחנות עבודה מתכווננים חשמליים יכולים לפתור את הבעיה הזאת בקלות, כל עובד יכול להתאים את גובה השולחן לנוחות שלו במספר שניות בודדות, מבלי שהצטרך להתאמץ בהגבהה או הנמכה של השולחן. בצורה הזאת עובדים שהבריאות שלהם נשמרת, יהיו עובדים בעלי תפוקה טובה יותר וכך גם אתם תרוויחו מכך, מאשר עובד שסובל באופן קבוע מכאבי גב , עקב עבודה סיזיפית שפוגעת בו.

 

תפוקה טובה יותר בעבודה

מעבר לכך שעובדים שלא נפגעת להם הבריאות יפיקו תפוקה טובה יותר בעבודה, גם עובדים שהנוחות בעבודה שמורה להם נותנים תפוקה טובה יותר. כאשר מדובר בעובד שעובד על שולחן עמידה חשמלי , יש לו את האופציה לכוון את גובה השולחן בהתאם למה שנוח לו. בתעשייה רואים את זה במיוחד אצל נגרים, או רתכים, שעובדים עם מוצרים גדולים במיוחד, שלכל שלב בעשייה דורשים גובה אחר. אז במקום שהם יצטרכו להתמודד עם שולחן רגיל, שמצריך מהם לאלתר בעבודה וגוזל מהם זמן, או עם שולחן מתכוונן רגיל שלוקח זמן לכוון אותו בכל שלב מחדש, הם יכולים ללחוץ על כפתור פשוט ולהתחיל בעבודה בצורה מיידית.

בנוסף ישנם אנשים שהעבודה השוטפת שלהם היא בישיבה ופתאום מתחילים להרגיש עייפות מצטברת, מה שמשפיע באופן ישיר על קצב העבודה שלהם. לכן עבורם שולחן עמידה יכול להיות פתרון מעולה, שכן שינוי מצב תנוחת העבודה מישיבה לעמידה, יכול לעורר אותם ולהחזיר אותם לקצב עבודה טוב. דבר כזה לא יתאפשר עם שולחן עבודה רגיל.

 

זיכרון מקצר תהליכים

לשולחן העמידה החשמלי, יש לרוב זיכרון שמאפשר לזכור עד כמה סוגי גבהים שונים בהגדרות. בצורה הזאת אתם רק צריכים להקיש את האופציה הנבחרת והשולחן כבר יתכוונן לבד, לדוגמא גובה א’ הוא מטר, גובה ב’ שני מטר והלאה. לאנשים שעובדים בעמידה בעבודה עם מוצרים זהים בכל פעם מחדש, בוודאי יש את הגובה המסוים שהם מרגישים בנוח לעבוד איתו בכל שלב בבניית המוצר. לכן במקום לכוון כל פעם מחדש ולבזבז זמן, פשוט לוחצים על האופציה המתאימה שהגדרתם לפי השלבים בעבודה.

הדבר הזה יכול גם לשמש כמה עובדים על אותו השולחן, לצורך העניין עובד א’ בוחר באופציה א’, שהוא הגדיר עבורו כגובה המתאים לעבודה. לאחריו מגיע עובד ב’ שהגדיר את אופציה ב’ כגובה המתאים עבורו לעבודה, וכן הלאה. האופציות הללו חוסכות התעסקות עם כיוון השולחן, בכל הגעה מחדש של עובד אחר לעמדת העבודה.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest